1. Forside /

Handelsbetingelser

Gældende fra 23. maj 2018

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger:

Alle handler foretaget via denne hjemmeside foregår mellem dig, som kunde, og Nellemann & Drewsen ApS (herefter motostore.dk)
Langdyssen 1
8200  Århus N
Tlf.: +45 79 30 61 63
Mail:  kundeservice@motostore.dk
CVR nr.: 19639231
Etableret år: 1996

Sådan handler du hos os:

For at foretage et køb på motostore.dk skal du igennem følgende trin.
1.            Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen
2.            Vælg din forhandler
3.            Vælg forsendelses-/betalingsmåde
4.            Indtast dine personlige oplysninger
5.            Godkend vores handelsbetingelser
6.            Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og gennemfør købet
Alle ordrer bekræftes automatisk (pr. e-mail)

Bestilling:

På motostore.dk kan du kun bestille varer via vores website.
Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, men som kommer fra en af vore  leverandører, er du velkommen til at kontakte os.
Alle ordrer bekræftes automatisk (pr. e-mail), du vil desuden modtage track & trace når varen afsendes, og endelig modtager du en faktura på PDF. Denne faktura kan benyttes i dit regnskab eller som garantibevis og Når du handler med motostore.dk indgås alle aftaler på dansk.

Betaling:

Betaling kan ske med følgende metoder. På visse betalingskort beregnes et gebyr der alene dækker omkostninger til kortudbyder:

DankortGebyrfrit
VisaDankortGebyrfrit
MobilePayGebyrfrit
VisaGebyrfrit
VisaDebitGebyrfrit
MasterCardGebyrfrit
MasterCard DebitGebyrfrit
JCBGebyrfrit
Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort eller mobilepay, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil vi hæver beløbet, når vi sender varen.
Gælder for følgende: VISA, VISA DEBIT, MASTERCARD, MASTERCARD DEBIT, MOBILEPAY, JCB
Beløbet hæves først når varerne sendes fra motostore.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Motostore.dk anvender en betalings-gateway fra QuickPay. Alle kortdata sendes krypteret. Der er ikke muligt at betale med bankoverførsel.

ViaBill betaling:

30 dage efter motostore.dk har afsendt ordren, hæver ViaBill automatisk betalingen for de varer, du har besluttet at beholde på køb op til 5.000 kr. Alt er uden omkostninger for dig.
Hvis du senere ønsker, at beløbet ikke skal betales på én gang, men deles i op til 10 bidder (eller færre hvis du ønsker), stiller ViaBill en konto på op til 5.000 kr. til rådighed, som du kan bruge i alle webshops, og som koster 49 kr. pr måned. Du betaler kun gebyret sålænge, du bruger kontoen.
For at gøre brug af ViaBill som betalingsmetode skal du være over 18 år, have et dansk CPR nummer og have en dansk registreret adresse. Du accepterer samtidig, at ViaBill kreditvurderer dig inden godkendelse af købet.
Du kan også låne op til 20.000 kr. til almindelig markedsrente. Læs mere om ViaBill ved at klikke her. Du kan også læse ViaBills handelsbetingelser ved at klikke her.
Bemærk at ALLE priser på motostore.dk er i danske kroner (DKK) og inkl. 25 % moms.

Levering:

Pakker sendes med PostNord og leveres typisk inden for 1-3 arbejdsdage fra bestillingen er foretaget såfremt varen er på lager (og med mindre andet er aftalt). Vi leverer i hele Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne. Leveringsomkostninger vil altid fremgå tydeligt, når du bestiller varer på www.motostore.dk  Der er desuden mulighed for at afhente varen ved den forhandler, du har valgt i forbindelse med dit køb og der beregnes i dette tilfælde ingen fragt. Vi sender varen til den forhandler du har valgt således at du typisk kan afhente den næste dag. For at være sikker på at din vare er kommet frem, er du velkommen til at kontakte forhandleren. Hans oplysninger står på din følgeseddel.

Fragtpriser:

Fri fragt ved afhentning ved den forhandler du har valgt i forbindelse med dit køb. Fri fragt ved køb over 200 kr. PostNord til nærmeste posthus /pakkeboks eller din arbejdsplads: kr. 49,00 PostNord til døren (privatadresse): kr. 69,00

Særlige vilkår:

Vi gør opmærksom på, at der med nogle at vores produkter, kun medfølger en brugsvejledning på engelsk eller tysk. Derfor anbefaler vi altid, at du kontakter dit lokale MotoStore Center, for hjælp og rådgivning.
Dit lokale MotoStore Center kan også montere og installere de varer du har købt.  Dette afregnes direkte med det valgte MotoStore Center, til forretningens gældende timesats.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret):

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos motostore.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
1. har modtaget din vare
2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail – kundeservice@motostore.dk eller via tlf.79 306 163. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og tydeligt angive ordrenummer eller fakturanummer.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur korrekt udfyldt. Den finder du her: Retur og fortrydelsesformular.pdf
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ved tilbagebetaling benytter vi os af samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet med mindre andet aftales. Tilbagebetalingen kan tilbageholdes, indtil at vi har modtaget varerne retur.

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du kan returnere varer til den forhandler du har valgt i forbindelse med dit køb – hvilket er fragtfrit. Hvis du anvender den returlabel fra PostNord, der er medsendt varen, når du returnerer varen til os, så er portoen betalt, men vil blive fratrukket det beløb vi betaler dig retur, dog max. 35,00 kr. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
2. Levering af forseglede varer, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Nellemann & Drewsen ApS
Langdyssen 1
8200  Århus N
Mrk. ”Fortrydelse”
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og mod forudgående aftale aflevere den personligt ved den forhandler du har valgt i forbindelse med købet.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.motostore.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi betaler fragtomkostninger ved reklamation:

Ved reklamation skal du altid benytte den returlabel som du modtager fra os, eller aflevere varen ved den forhandler du valgte i forbindelse med købet
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation

Varen sendes til:

Nellemann & Drewsen ApS
Langdyssen 1
8200  Århus N

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores RMA skema her Hent vores reklamationsformular her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.
Ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den returlabel vi sender til dig dækkes ikke af Motostore.dk

Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@motostore.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr